Daar staat u dan op de Grote Markt. Met mooi zicht op de ‘grote kerk’. Maar u hebt er geen idee van hoe het enorme bouwwerk heet. Of hoe in 1911 de eerste vlucht rond de kerktoren plaatsvond. De oplossing? U kijkt via een scherm dat verrijkt is met informatie. Zodat Anthonie Fokker tot leven komt. In het Spin-vliegtuig. Rond de échte toren van de ‘Grote of Sint Bavokerk’.
Dit is een voorbeeld van ‘augmented reality’. Augmented reality combineert rechtstreekse, reële beelden met opgeslagen gegevens. Het resultaat? Verrijkte werkelijkheid. Een laag extra informatie geëtaleerd op uw omgeving.
Augmented reality is leuk én nuttig. Het verlevendigt onze werkelijkheid, verfrist het perspectief en zorgt voor nieuwe kansen. Alleen ... hoever moet u ermee gaan?
Een leeg weiland aankleden met animatie koeien? Op het eerste gezicht misschien excellent. Maar beperk uw presentatie niet tot het demonstreren van de technische mogelijkheden met AR. De moderne consument laat zich niet meer overhalen met repeterend tamtam.
Uw klant verwacht meerwaarde door creativiteit.
Pluk geeft u greep op de wereld om u heen.
© 1991–2024 Pluk. Alle rechten voorbehouden.